Konfirmation på Malta?

Jag hoppas på att det blir språkresa till Malta nästa sommar. Men ingenting är bestämt ännu. Tänkte konfimera mig där nere också samtidigt i så fall, men då var man tvungen att bo i någon annan familj i fyra veckor, och man vet aldrig hur trevligt det kan vara. Så jag föredrar hellre att bo där dom flesta andra bor, på ett slags hotell.
Är det någon av er som har varit på språkresa och kan tänka sig berätta lite om hur det var? Eller någon som ska åka?


Elin

Jag var på språkresa för två somrar sen, till Torquay i England. Då bodde jag i värdfamilj, och visst, dom var väl inte sådär jättetrevliga måste jag säga men man hade ju ett eget rum och man var ju nästan ändå aldrig hemma, bara när man skulle äta middag. Men nästan alla jag lärde känna under veckorna hade fått helt underbara familjer att bo hos som dom kom jättenära. Men alla har ju inte samma tur och om det verkligen inte funkar.. att man inte trivs ihop elelr vad som helst då fixar den resegrejen man åker med en ny familj åt en (var några under min resa som fick göra det). Men sedan har man ju ett stöd från sin rumskompis oxå, om man inte väljer att bo som ensam svensk så har man ju en svensk rumskompis som bor med en :)

Jag vill hur gärna som helst åka igen, för det var dom bästa veckorna i mitt liv, verkligen en upplevelse..

2008-08-22 15:47:15

Left your comment here:

Name:
Remember me

Your email: (not public)

Your blog URL:

Your comment:

bloglovin