TRENDBOMB

Kollage av mig
Idag besökte Sara Winter från Moderådet min skola och hade föreläsning om kommande trender 2012-2013.

Det jag såg mycket av var välformade rundade plagg, prickigt i kombination, monokromt och mycket grönt. Matta tyger ska kombineras med glansiga och rött är det nya svarta. Plisseringar som ger en romantiska känsla. Mycket gothic och skräckromantik. Pälsar och dunjackor får gärna vara lite längre. Kjolar/klänningar ska sluta precis innan knät alternativt gå ända ner för snyggast effekt samtidigt som midjan sänks en aning. Blockfärgerna samt basplagget polotröjan håller i sig. Många designers och konstnärer hämtar just nu inspiration från rymden, så plagg med en stjärnhimmel eller kometer på skulle vara drömmen just nu. Även kornblå syns det hemskt mycket av, gärna tillsammans med svart. Likaså senapsgult. Dräkten kommer göra come back, alltså ett "klädset" som gärna ska vara i mönster.

catarina

vilken trend gillar du bäst då måste jag fråga av nyfikenhet? :D

catarina

sv. alltså nu har ju inte jag någon koll på trender sådär haha. men jag gillar goth/grunge-stilen. :) och så gillar jag din stil! hihi ;> (nej jag fjäskar inte här, HAHA!)

Helena

älskar kollaget!!

2012-01-20 18:18:46
http://helenaengstrom.blogg.se/
Ida

Ser lovande ut tycker jag, iallfall om man tittar på ditt snygga kollage!

2012-01-27 16:57:15
http://idasivertsson.blogg.se/
Kmstyle

ser verkligen fram emot våren och sommaren!

2012-01-28 21:02:07
http://kmstyle.devote.se

Left your comment here:

Name:
Remember me

Your email: (not public)

Your blog URL:

Your comment:

bloglovin