A&Q

Vad läser du för program?
Jag läser mode-textildesign på Designgymnasiet.

Hur går det med skolan?
Väldigt upp och ner.. Tvåan är det jobbigaste året och det märks på mina resultat om man säger så.

Vad gör du om 10 år?
Då är jag moderedaktör på Vogue! Haha kanske inte. Men jag jobbar inom moderbranchen, antingen som designer, eller på en tidning eller varför inte stylist? Jag kommer i alla fall bosätta mig utomland, helst Paris. Inga barn men kanske en trevlig pojkvän eller mysig roomie.

Vad tror du blir vårens stora trend?
Jag tror på prickar, gult och enfärgade outfits!

Var köper du dina kläder?
Kläder köper jag nästan bara second hand, favoritbutikerna är Emmaus Vintage, Beyond Retro och Stadsmissionen. Skor köper jag på ebay och väskor och jackor oftast från lite dyrare mäken för lång hållbarhet.

Varifrån kommer ditt modeintresse?
Det har alltid funnits där, kan inte riktigt sätta fingret på när jag fick upp ögonen för det, men det var i högstadiet jag började klä mig lite hur jag ville utan att ta hänsyn till andras åsikter.

Brillorna och läppstiftet du har på outfiten från modeveckan, vart är de köpta?
Brillorna är från Beyond Retro och läppstiftet är från Make Up Store och den ursnygga färgen heter Dare!

Har du några syskon?
Yes det har jag, en lillebror som är några år yngre.

louise, you know.

Mysig roomie = louise rosengren

2012-03-14 15:45:47
http://smidigtlouise.blogg.se/

Left your comment here:

Name:
Remember me

Your email: (not public)

Your blog URL:

Your comment:

bloglovin