Answers

Hur lång är du? Är du nöjd med din längd? Om inte, hur mycket längre/kortare vill du vara?
Jag är knappa 160 cm lång och om det var något jag fick ändra på vore det min längd som jag gnäller över varenda dag. 170-175 skulle vara perfekt!

Om du bara fick lyssna på ett enda album resten av ditt liv om och om igen, vilket skulle du välja?
Detsamma med film och bok?
Album vore nog FutureSex/LoveSounds med Justin Timberlake. Film vore Dreamgirls. Bok, ingen aning!

Ska du börja gymnsiet i höst? I så fall vilket gymnasium/vilken program?
Ja det ska jag, jag har haft så otroligt svårt att välja men som det ser ut nu blir det som förstahandsval Kulturama gymnasium estetiska programmet inriktning dans. Som andrahandsval har jag valt Designgymnasiet industriprogrammet inriktning mönsterkonstruktion. Som tredje, Mediagymnasiet sam-media inriktning foto.

Bästa egenskap? 
Jag tar ingen skit!

Sämsta egenskap?
Att jag alltid skjuter upp jobbiga saker till sista sekund.

Andra intressen förutom mode?
Innebandy som jag tränar 2-3 gånger i veckan och dans 5 gånger i veckan i stilarna Ragga/Dancehall, Hip Hop/Streetdance, Michael Jackson style och Sean Banan mix.

Vilken typ av musik gillar du?
Eftersom jag dansar bland annat Hip hop är det de mesta som spelas i mina öron, men jag gillar det mesta.

Hur mycket fickpengar har du att röra dig med per månad?
Det är så olika, det kan vara mellan 1000-7000 kr/månad. Men ungefär 3000 kr.

När blev du intresserad av mode?
Jag har alltid varit relativt intresserad men det är inte förrän förra året jag verkligen satte mig in i det och upptäckte hur roligt det är!

Var det någon som gjorde dig intresserade av det eller upptäckte du själv hur mycket du gillar mode helt plötsligt?
Eftersom jag haft blogg i många år började jag läsa andras bloggar lika tidigt och fick upp ögonen för andra personers stilar och det gjorde mig mer intresserad. Men jag har alltid varit svag för kläder.

Vill du jobba inom modebranschen när du blir äldre? Och i så fall med vad?
Jag har under många år velat bli moderedaktör på en tidning, men det är väldigt svårt att komma in i modebranschen om man inte sliter arslet av sig och brinner för det man gör, lite mer än alla andra. Men absolut, det vore så otroligt roligt och jag har faktiskt valt Designgymnasiet som en av mina gymnasieval i höst.

Vem/vilka inspirerar dig till ditt klädval?
Folk jag ser på stan eller i bloggar oftast. På så sätt hittar jag nya klädkombinationer.

Hur förhåller du dig till trender/personlig stil? Blir du nån gång rädd att bli för influerad av trender och andra människor att du inte känner dig som "din egen" längre?
Nej faktiskt inte, jag kopierar aldrig en outfit rakt av utan plockar lite från här och var och gör outfiten till min egen. Det kan vara svårt att känna sig "egen" om man handlar på tex Gina Tricot eller H&M då alla har likadana kläder, försök hitta mer unika butiker eller handla vintage.  Trots att jag hakar på en del trender ser jag inte det som något negativt, det är bara roligt!

Tre plagg (eller accessoarer) som beskriver dig mest?
Höga skor, stora halsband och söta klänningar.

Bästa modebloggen enligt dig?
Emma Elwin och hennes blogg Ems Egde.

Vilka bloggar läser du/en blogg du tycker borde få mer uppmärksamhet.
Jag läser minst 40 bloggar om dagen så det blir lite väl långt att skriva, men en blogg som förtjänar uppmärksamhet är karinbylund.

De två bästa klädbutikerna?
Det beror helt och hållet på vad man är ute efter, men Beyond Retro och Topshop!

Vad har du för kamera och funkar den bra?
Jag har en Canon EOS 450D och den fungerar jättebra, fast en ännu bättre skulle sitta fint.

Vad för tillbehör har du till din kamera?
Jag har faktiskt inte någonting, utom ett UV-filter och ett stativ. Men fler tillbehör ska inskaffas så småningom!

Vad är ditt nästa köp till kameran du har?

Det lär bli en fjärrutlösare, närbildslins och ett nytt objektiv, har inte bestämt vilket än.

Hur långt skulle du vilja komma med bloggen?
Det är mysigt med en sådan här liten blogg då man hinner med att svara på kommentarer och får tid till sina läsare, men absolut skulle det vara ännu roligare om den växte. Jag har inga direkta mål utan får se hur långt jag kommer med tanke på att den växer för varje dag och samtidigt förbättras.

J U L I A

sjukt fin header du har!! :D

2010-05-08 19:00:55
http://byjulia.devote.se
Felicia

Skulle inte du vilja ta det här jobbet?

Det passar dig så bra du kanske har sätt det

men än då!



http://karinbylund.blogg.se/

2010-05-08 19:03:58
zita

Bra egenskap ! :) man ska inte ta skit !

2010-05-08 20:46:11
http://zoul.webblogg.se/
Alexandra

Bor ju tyvärr i Motala, 20 minuter från Linköping. Så dit har jaga inga problem att ta mig, men somsagt stockholm ligger en bit bort ochdet är ju väldigt tråkigt! Nätshoppar mest, blir liksom enklast så. Ska kika in på tipsen du gav mig när jag är hemma sen :) om du vet hur jag kan få adresser till bra vintage i närheten skulle jag vara grymt tacksam!

2010-05-08 21:22:25
http://losingtouch.webblogg.se/
emmi

vill du jobba i modebranschen är det bara att kämpa och visa vad du går för. Det gjorde jag:)

2010-05-10 21:47:17
http://emmismode.blogg.se/

Left your comment here:

Name:
Remember me

Your email: (not public)

Your blog URL:

Your comment:

bloglovin