Ingen kan vara perfekt

Alla har sina svaga sidor, både på utseendet och insidan. Dom flesta (jag ska inte dra alla över en kant) ser verkligen upp till alla kändisar och modeller, men varför? Varför anser man att dom är så perfekta? Är utsidan det enda som räknas? Nej, det tycker jag verkligen inte. Det handlar inte om hur smal man är eller hur mycket man väger, hur mycket smink man har eller hur höga klackar man bär. Det handlar om att trivas med sig själv och man ska inte döma personer efter utseende. Jag vet att jag själv gör det felet ibland, och att jag har väldigt mycket komplex. Men varför? Är det för att vi ser upp för mycket till dom photoshopade modellerna på tidningsomslagen? Vi måste lära oss att trivas med oss själva, att en dag kunna stå framför spegeln och se sig själv i ögonen och säga "Jag duger precis som jag är!". Men det är inte lätt när man varje dag får blickar från avundsjuka människor. Avsluta varje dag med att titta dig själv i spegeln och säga "Jag är bra", och säg 3 bra småsaker du gjort under dagen. Jag har kommit långt på bara det lilla, men alla har vi våra dåliga stunder. Här är några saker jag är nöjd och missnöjd med, som jag måste jobba med:


J

Ja hatar mina armar. feta komplexen för dom:D haha

2009-05-15 17:17:35
http://johannaostman.blogg.se/

Left your comment here:

Name:
Remember me

Your email: (not public)

Your blog URL:

Your comment:

bloglovin