Piffads foundation test


Nummer 1: En superbra foundation från Max factor. Jag tycker den är jättebra och använder den dagligen. Både för att den är matt (man glänser inte av den), den har bra färg (inte orange eller gul) och den har ett bra pris. 150 kr, finns på både klädaffärer och kosmetikaffärer, exv Kiks.

Nummer 2: En jättebra foundation från Biotherm. Den är en aning glänsigare, men inte mycket alls, man kan lägga ett svagt lager puder över så blir det helt perfekt. Den har också bra färg, så länge man själv inte köper för mörk, då kan det bli lite orange-varning. En nackdel är att den är ganska dyr.

Nummer 3: En foundation från Isadora. Jag fick hem en på prov, och blev förälskad i den, men den kan också bli en aning orange om man har för mörk. Den täcker bra. Jag har även för mig att priset var väldigt bra, ungefär 150 kr tror jag.

Nummer 4: Loréal paris, den täcker väldigt bra och håller sig kvar ganska länge. Men jag tycker den var lite för orange, men om man inte tar så jättemycket vilket inte behövs, blir den faktist ganska bra!


Left your comment here:

Name:
Remember me

Your email: (not public)

Your blog URL:

Your comment:

bloglovin